05 December 2011

Johor ^_^

3 December 2011

Jyeah tarikh kat atas tuh , tarikh aku pegi johor . Abg sedare aku kawen , mule-2 semua rancang nak gerak drpd umah kol 3 petang . Pastu mak uda aku buat hal pulak pegi bawak kunci rumah terpakse la tunggu dye balik plak coz kat dalam umah ade beg opah aku . Da sampai umah kol 3.30 terpakse la kite org gerak kol 3.45 cbb tunggu nenek aku amek beg n tukar baju semua . pastu da cm tuh kite org pown gerak ark , and kat dalam kete pulak , serius aku cakap kereta bapak aku tuh macam poket doremon jea sume nak sumpat ngan badan abg n opah aku lagi , aku yang jadi mangsa aku la kene duduk tengah n kene impet ngan dowg kiri kanan ngan pangku adik aku lagi , memang tak la kann . serius kebas giller . muju la opah aku pindah pegi naik van . Dalam hati aku alhamdulila :) .

Pastu semua gerak balik , bapak aku cakap la bapak aku follow jea van sebab bapak aku lupe jalan coz pernah datang sekali jea . Pastu ade 2 buah  kete follow van tuh . Agi 2 kete follow abg zizi , coz abg zizi bawak laju . Yang van tuh abg zizi suruh ikut jalan highway dye pegi ikut jalan lame memang tak la kan . elok-2 target samapi 4 jam terus jadi 7 jam . tah mane-2 tah dye bawak kite org melecong . Org suruh gie johor , dye pegi bwk ke felda sampai ke pahang bagai . aku sabar jea la ngan pale aku pening . Then sampai masjid koln 10.30 malam , memang bess la kann , bak kate bapak aku # walaupown dah sampai tapi takde makne buad pea , baik datang esok jea tengok dye bersading agie bagus . # dalam at aku pown same . org datang-2 malam sebab nak tengok abg zizi nikah . huhhh ape pown tak boleyh-,- .

Da abes semua kite org pown gerak pegi umah mak mertua abg zizi , bile da sampai dowg semua jemput kite org makan , perhh serius menyesal giller aku makan , lauk dye tak boleyh pedas agie da la aku tak makan daripade pagi . Pastu terus makan malam memang tak la kann saket perut aku dibuatnya . Pastu semua da abes makan tangkap gambar pulak . Pastu da semuanye kite org pown pergi umah makcik ros . Kite org memang tak tahu malu buad macam umah sendiri buat bising malam-2 sampai kea pagi . Malam bernilai semua , cehh cehh padahal pengatin yg kene pakai dulu tapi kite org yang lebih . Pastu yg nak bagun solat subuh semua da tidur , tinggal yg mude-2 je tak tidow agie kite org buat bising jea sampai kol 4 pagi , Pastu da kol 4 pagi semua da nantok , then semua pown tidow la pastu ttbe yang bgun solah subuh tuh bagun kol 6 lebih , lepas dowg solat semua dowg pown pegi dapur bergosip-gosip pagi-2 sampai kat ruang tamu dengar , perhhh kite org semua bagun . Seriusss nantok giller . Pastu semua da mandi tinggal aku , kak katyy , ibu , pak cai , maklang n makwa maklum la bilik air de 2 jea , yg nak mandi ramai giller terpakse la kne ikut tent same yg paling mude kene mandi last . Aku pun ye kan je la . 

Pastu dowg mandi terus bla pegi sarapan pagi huhhh cm siot jea aku kene tinggal , kak katyy , ibu , pakcai , jerh yang belom makan , haishhh saba je la aku kannn . nasib baek abg irfan tunggu aku . Aku tak tahu kenape aku rapat giller ngan abg irfan time tuh , mane dye pergi mesti ade aku . hahaha . Lepas aku da mandi aku pown pegi makan ngan abg irfan , ibu , kak katty , ngan pakcai . time aku tangah makan abg irfan sebot jea snap gambar org snap sana snap sini , aku da segan da . huhhh ape pown tak boleyh . Pastu bapak aku cakap # nak ikut tak papa pegi segamat # aku pown cakap la taknak . Then aku pown lepak ngan abg irfan , abg zizi n pakcai . Haha kareoke semua , seriusss bess lepak ngan dowg .

Pakcik kite org balik n siap nak berarak ngan pengantin lelak ( abg zizi ) . Yang aku ngan abg ir jea haha , pastu kite org semua da abes makan kite bergambar , then da abees semua gie balik umah kak ros coz nak tidow sebelum balik KL . coz semua nantok , lepas da tidow kol 5 kite org gerak balik KL , macam-macam tempat kite org singah haha , agak lewat jugak la samapi umah , ade yang sampaikol 10 , 10.30 n kol 11 tapi keluarge aku je sampai kol 10.30 coz kite org jalan gie kampong baru bagai . Then bile da sampai jea umah angkat barang then terus online dapay kol 2 nak masuk 3 pagi ttbe abg sedare aku suruh off , aku pown off la semi abg sedare kesayangan aku tuh kan . # geli-geli jea bwekkk :P .

KBYE !